Syntetyk do silnika

Więcej
13 lata 1 miesiąc temu #58 przez maras
Syntetyk do silnika was created by maras
Polecam szczególnie MOTUL Double Ester SAE 10W40 - do nowoczesnych silników motocyklowych.

No i nie bać się syntetyku zwłaszcza że jest dostępny w pełnej gamie jakości i lepkości. O zaletach oleju syntetycznego pisać chyba nie muszę. Dodam tylko że moja locha (E32 1989) która ma nakulane 300.000km jeździ nadal na full syntetyk 5W40 i co najważniejsze nie bierze oleju :)

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
13 lata 1 miesiąc temu #644 przez Didek
Replied by Didek on topic Syntetyk do silnika
czyli przy przebiegu okolo 40000 lac syntetyk?

Prawdziwi Motocykisci Nie JedzĄ Miodu,tylko Żuja PszczoŁy...

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
13 lata 1 miesiąc temu #646 przez maras
Replied by maras on topic Syntetyk do silnika
Przebieg nie gra tak ważnej roli jak warunki w jakich był eksploatowany silnik.

Cyt; rodzaj bazy olejowej decyduje o gęstości (a w zasadzie - lepkości) oleju tylko klasa lepkości np. 10W40. Różnica między syntetykiem i mineralnym sprowadza się do utrzymywania swoich parametrów w czasie eksploatacji oraz w skrajnych zakresach temperaturowych (syntetyki nie utleniają się tak szybko i są bardziej odporne na zakwaszanie). Ponadto syntetyki zwykle posiadają lepsze właściwości myjące, stąd potencjalne zagrożenie rozszczelnienia starszego silnika eksploatowanego na olejach mineralnych.
Dla silników motocyklowych z mokrym sprzęgłem znaczenie ma specyfikacja JASO MA lub nowsza JASO MA2 to decyduje o zachowaniu parametrów ciernych okładzin sprzęgła. Syntetyki samochodowe lub inne nie dedykowane do motocykli mogą zawierać dodatki molibdenowe prowadzące do uślizgów sprzęgła.: koniec cyt.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.199 s.
Zasilane przez Forum Kunena