Zasady jazdy w grupie

Więcej
10 lata 9 miesiąc temu #6237 przez markiz
Replied by markiz on topic Zasady jazdy w grupie
Coraz częściej ze sobą jeżdzimy,często dołączają do nas nowi motocykliści.Może dla naszego i innych bezpieczeństwa przestudiujmy w wolnym czasie ten wątek.
Jazda motocykli w grupie różni się zasadniczo od jazdy indywidualnej. Motocyklista jadący w formacji motocyklowej staje się częścią większego zespołu i podlega innym zasadom. Odpowiada za bezpieczeństwo swoje i kolegów. Nie przestrzeganie zasad jazdy w grupie może zakończyć się tragicznie.
Każdy z motocyklistów ma indywidualne nawyki i może je stosować, kiedy jedzie solo, jeżeli chce jechać w grupie, musi się podporządkować poniższym zasadom.

Formacje jazdy
Podstawową formacją jazdy motocykli w grupie jest jazda "na zakładkę".
Pierwszy motocykl jedzie lewą stroną pasa drogi, drugi w odległości 1 sekundy po prawej stronie tego samego pasa i tak na przemian cala grupa.
W trudnych warunkach (dziurawe drogi, deszcz, itp.) zwiększamy odległości między motocyklami. B)



Jedziemy jednym pasem drogi a nie jak szarańcza - kilkoma. :laugh: Grupę prowadzi i jest za nią odpowiedzialny doświadczony motocyklista, Można go często poznać po odblaskowej kamizelce.
Grupę zamyka doświadczony i dysponujący szybkim motocyklem kolega. Można go poznać po odblaskowej kamizelce/wskazane/.Motocykliści mniej doświadczeni jadą na początku grupy za prowadzącym.

Niedopuszczalne jest

- Zmiana miejsca w grupie w czasie jazdy.

- Hamowanie bez uprzedniego powiadomienia jadących z tyłu motocyklistów.

Jadący koło siebie spodziewają się, czy są na właściwej pozycji, każda zmiana może spowodować problemy.
Zbyt małe odległości pomiędzy motocyklami zwiększają niebezpieczeństwo.
Podczas wyprzedzania i pokonywania zakrętów, motocykle jadące "na zakładkę" zwiększają odległości do 2 - 3 sekund i przechodzą w szyk pojedynczy.
Zmiany szyku jazdy dyktowane są przez prowadzącego grupę.Grupa jadąca w szyku pojedynczym nie może być zbyt rozciągnięta, każdy motocyklista, musi obserwować prowadzącego i wykonywać jego polecenia.
Jeżeli podczas jazdy w grupie nie czujesz się bezpiecznie - grupa jedzie zbyt szybko, daj znać ręką jadącym za tobą motocyklistom, przepuść ich i jedź swoim własnym tempem. Za tobą pozostanie tylko jadący ostatni w grupie - doświadczony kolega, który również zwolni i zostanie z Tobą do pomocy.
Funkcję nowego zamykającego przejmuje wówczas ostatni motocyklista w szyku.
Jadący za tobą motocykliści zapełnią opuszczone przez ciebie miejsce w szyku, przesuwając się do przodu. Podobnie postępuj w przypadku, gdy z ważnych przyczyn (senność, potrzeby fizjologiczne itp.) musisz zatrzymać motocykl. Jeżeli zamykający grupę uzna za stosowne zatrzymanie całej grupy, musi powiadomić prowadzącego.

Strategia jazdy

Podczas jazdy przez tereny wiejskie, zmniejszamy prędkość.
Pamiętaj - ZWIERZĘTA MAJĄ ZAWSZE PIERWSZEŃSTWO.
Zakręty zwłaszcza lokalnych dróg często są pokryte piaskiem lub żwirem, spotkamy tez drogi dziurawe, kiedy są mokre są bardzo śliskie. Nie jeździmy po białym, wszelkie namalowane na jezdni białe pasy i znaki są bardzo śliskie.
Jeżeli jakość drogi jest zła, jedziemy w formacji pojedynczej i zwiększamy odstepy.

W mieście, na skrzyżowaniach dróg ze światłami, przechodzimy w szyk parami, skracamy długość grupy i zmniejszamy znacznie odległości pomiędzy motocyklami. Nie możemy dać się podzielić. Blokujemy skrzyżowanie z lewej i z prawej strony (ronda wystarczy blokować z lewej strony) do chwili, kiedy przejedzie cała kolumna. Blokuje pierwszy i drugi motocykl jadący za prowadzącym.
Motocykle, które blokowały skrzyżowanie dołączają na końcu kolumny, ale przed zamykającym cały czas grupę,on jedzie zawsze na końcu!!!
Jeżeli nie wszystkim uda się przejechać skrzyżowanie i cześć motocykli zatrzyma się na świetle czerwonym, część grupy, która przejechała skrzyżowanie zdecydowanie zwolni lub zatrzyma się w bezpiecznym miejscu i poczeka na resztę.
W terenie niezabudowanym odległość pomiędzy motocyklami zwiększamy, jednak zawsze jedziemy w zasięgu wzroku.
Kiedy grupa zmienia kierunek jazdy (skręca w inną drogę, ulicę w mieście) a jadący z tyłu motocykliści mogą tego nie zauważyć, obowiązkiem ostatniego motocykla, który nie widzi w lusterkach jadących za nim kolegów jest zatrzymać się na zakręcie i poinformować nadjeżdżających.
W ten sposób nie pogubimy się i zawsze mamy pewność, że na następnym zakręcie ktoś na nas czeka i pokaże drogę.

www.sunsethog.com/groupRiding.html

.

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
Załączniki:

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
10 lata 9 miesiąc temu #6238 przez rollfast
Replied by rollfast on topic Zasady jazdy w grupie
technika to podstawa...tylko nie wiem czy ktoś to czyta...ja lubię jeździć zarówno solo,jak i w grupie i staram się zachowywać zasady...chociaz nie mówię,że nie łamię,bo zdarza się,że adrenalina bierze górę,ale pracuje nad sobą i innym to radzę...

Live To Ride

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
5 lata 11 miesiąc temu #15564 przez markiz
Replied by markiz on topic Zasady jazdy w grupie
Początek nowego sezonu :-D Warto pamiętać o zasadach jazdy w grupie

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
5 lata 11 miesiąc temu #15572 przez markiz
Replied by markiz on topic Zasady jazdy w grupie

markiz napisał: Początek nowego sezonu :-D Warto pamiętać o zasadach jazdy w grupie

Cały czas aktualne..... Prędkość,odległości,przejazd przez miasto......

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.244 s.
Zasilane przez Forum Kunena